Sokak Modası Blogları

The Sartorialist‘in Amerika’yı ve daha sonra da bütün dünyayı sokak modası resimleriyle kasıp kavurmasının ardından sokak modası çekimleri iyice dikkat çeker hale geldi. Blogun yaratıcısı Scott Schuman, New York sokaklarını dijital kamerasıyla gezerken insanların gündelik hayatta moda dünyasıyla olan ilişkilerini betimlemek amacıyla yola çıkmış ve şöyle düşünmüş,

“Sokaktaki insanların fotoğraflarını, tasarımcıların insanlara baktığı gibi çekebilirim diye düşündüm, böylece süreçteki pek çok insana da ilham sağlayabilirim”.

Yani sanki The Sartorialist’teki moda algısı, sokaktaki insanları bile daha önceki yazılarımdan birinde bahsettiğim (bkz. Günlük manken geldi) “moda tiyatrosu”na dahil ediyor ve bu sayede bu tiyatronun zenginliğine katkıda bulunuyor.

The Sartorialist’in ciddi anlamda sükse yapması sadece internet dünyasında kapalı kalan bir yazar ve fotoğrafçı olarak sınırlı kalmamasına dayanıyor; zira Scott Schuman’ın Condé Nast ve Vogue gibi yayınevleri ve dergiler tarafından örneğin Paris Moda Haftası süresince çekim yapması için davet ediliyor ve destekler alıyormuş.

Image

Sokak modası çekimlerinin olduğu bir diğer site de http://streetpeeper.com. Çeşitli ülkelerden sokak modası resimleriyle dolup taşan bu sitede sokaktaki bireylerThe Sartorialist’e göre fotoğraflandıklarının bilincinde ve bu sayede birer manken haline geliyor.

Image

Moda bloglarını yakından takip eden bir arkadaşım geçtiğimiz haftalardan birinde Türkiye’deki moda bloggerlarının da sokak modası fotoğraflarıyla ilgilendiğini, ancak çoğu zaman The Sartorialist’ten farklı olarak sokakta rastgele karşılaştıkları insanlardan ziyade pek çok paralar verip aldıkları giysileri giyerek kendi fotoğraflarını koymayı tercih ettiklerini söyledi. Ben de merak ederek durumun gerçekten böyle olup olmadığını araştırmaya koyuldum. Buyrun örnekler:

Image

Image

Sonuç olarak arkadaşımın az çok haklı olduğu ortaya çıktı… Pek çok sitede sokak modası denildiğinde markaların ve tasarımcıların moda dünyasındaki temsillerinin dışında kalanlar anlaşılmakla birlikte, sokaktaki gündelik hayatın takip edilmesinden ziyade genellikle moda ve tekstil alanında eğitim gören veya çalışan gençlerin bilinçli olarak gardroplarını temsil etmeleri olarak algılanıyor. Yani modanın etkileri sokakta aranıyor. Ancak bir iki sitede ise bireylerin stillerini yaratması daha bilinçsiz oldukları koşullar altında izleniyor, böylece “gerçek sokak” tanıtılmış oluyor.

Image

Reklamlar

One comment

  1. bu sokaklar bizim sokaklarda zor uyum sağlar ama yinede güzelmiş

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: